SURECOBiz Bersama MuhibahDotNet

SIAPA LAGI YANG NAK TOLONG ORANG KITA KALAU BUKAN KITA SENDIRI

Wednesday, March 22, 2006

BERMINAT UNTUK MENJADI AHLI SURECO? - KLIK DISINI

Teknik Perniagaan

Bagaimana anda ingin berjaya di dalam perniagaan yang berasaskan Multilevel Marketing / Network Marketing terutamanya perniagaan yang kita jalankan ini? Disini ada sedikit tips yang dapat kami kongsikan secara ringkas dan serba sedikit untuk tatapan anda. Kami akan menambah lagi dari semasa ke semasa agar kita sama - sama dapat memajukan diri kita bersama.

1. Matlamat Anda
Apa yang anda inginkan di dalam hidup anda? Apakah perkara yang anda ingin kecapi? Apakah impian anda dan keluarga? Kami pasti, anda mengimpikan kehidupan yang senang, bahagia dan ceria disamping keluarga anda yang tercinta. Anda juga ingin kebebasan daripada masalah kewangan. Setiap manusia ingin hidup senang dan mewah. Tetapi berapa ramaikah mereka yang benar - benar berusaha kearah itu? Berapa ramaikah di antara mereka yang benar - benar berazam untuk berusaha dan berusaha dan berusaha tanpa mengenal erti penat lelah? Oleh itu, tetapkan matlamat dan pendirian anda untuk mencapai apa yang anda impikan. Jangan mudah mengalah dan putus asa jika tidak berjaya pada awalan. Pastikan anda akan berjaya juga. Semua insan pasti akan berjaya jika mereka tidak kenal erti kegagalan dan putus asa.

2. Sabar
Dalam perniagaan MLM ini, apa yang penting adalah kesabaran. Anda perlu bersabar dari pelbagai segi. Bidang ini melibatkan hubungan antara manusia dan manusia. Perkara inilah yang memerlukan tahap kesabaran yang tinggi. Anda terpaksa berdepan dengan pelbagai kerenah dan ragam manusia ketika menjalankan tugas anda sebagai Usahawan MLM. Ada ketikanya anda akan tidak dilayan, ditolak penerangan, dimarah, dianggap penipu dan sebagainya ketika menjalankan perniagaan ini. Oleh itu, anda kena tabah dan sabar ketika menghadapinya. Seseorang yang mudah mengalah dan putus asa tidak akan dapat untuk memajukan dirinya. Pastikan anda tidak tergolong dalam golongan - golongan yang sedemikian.

3. Yakin
Yakin bahawa anda boleh buat. Jangan fikir "aku tak boleh buat. Aku tak ada masa. Aku tak pandai bercakap. Aku tak ada pengalaman." Dan macam - macam lagi pemikiran negatif yang bermain - main diminda. Jika anda sudah berfikir begitu, ini bermakna anda telah membina satu tembok besar yang menghalang anda untuk berjaya. Anda seharusnya yakin bahawa anda boleh melakukannya. Mengapa? Selagi anda berusaha, selagi anda mencuba, selagi anda inginkan kejayaan, maka anda pasti boleh melakukan. Anda perlu yakin pada diri sendiri. Anda yang menentukan nasib diri anda sendiri. Oleh itu, majukan diri dengan meyakinkan diri bahawa anda boleh lakukan apa - apa jua bidang terutama MLM ini.

4. Usaha
Bolehkah anda berjaya tanpa usaha? Bolehkah anda dapat sesuatu tanpa usaha? Sudah tentu TIDAK!. Tanpa usaha, anda tidak akan dapat apa - apa kejayaan. Kerana itulah lahirnya ungkapan "USAHA ITU TANGGA KEJAYAAN". Jika kita tidak berusaha di dalam perniagaan ini, bagaimana kita boleh dapat memperoleh kejayaan? Semua perkara memerlukan usaha untuk kita mendapat kejayaan. Anda tidak boleh beranggapan, hari ni anda sertai perniagaan MLM ini, esok atau lusa anda dah berjaya. Sedangkan orang yang telah berjaya di dalam perniagaan seperti ini pun mengambil masa yang lama untuk berjaya. Ingat, anda melibatkan diri dalam perniagaan MLM. Perniagaan ini memerlukan komitmen dan ketekunan serta usaha yang berterusan daripada anda. Ini kerana, Andalah yang menentukan nasib anda. Anda adalah bos kepada diri anda sendiri. Tiada siapa yang dapat mengarah anda. Jika anda ingin berjaya, maka anda perlulah berusaha. Jika tidak, anda akan kecundang.

5. Teknik / Strategi
Menjalankan Perniagaan MLM ini memerlukan teknik dan strategi yang baik dan betul. Anda harus memastikan bahawa anda perlu untuk sentiasa berhubungan dengan pelanggan / downline / orang ramai dengan baik. Anda perlu mengambil berat tentang downline - downline anda. Ini kerana, mereka merupakan rakan perniagaan anda. Tanpa mereka, anda tidak akan berjaya. Oleh itu, anda perlu untuk sentiasa berhubungan, bantu dan mengambil tahu serba sedikit tentang perkembangan mereka. Beri tunjuk ajar jika mereka memerlukan. Jangan tinggalkan mereka begitu saja setelah anda menjadikan mereka sebagai rakan perniagaan anda. Ini kerana, anda sedang merugikan diri anda sendiri. Seperti yang kami perkatakan tadi, Downline anda merupakan rakan perniagaan anda. Tanpa mereka, anda tidak akan dapat berjaya.

LANGKAH PERMULAAN YANG BIJAK KEARAH PEMELIHARAAN KESIHATAN SECARA MENYELURUH